October 31, 2017

Please reload

Recente berichten

Kettlebell Training

October 31, 2017

1/3
Please reload

Uitgelichte berichten

Hoeveel beweging is gezond?

October 22, 2017

Iedereen weet dat bewegen gezond is. Maar hoe intensief en hoe hoeveel? Gezond en voldoende bewegen is een must om vitaal te blijven. Een actief leven levert je niet alleen maar een mooi lichaam op. Het is een uniek middel om chronische aandoeningen te voorkomen, mensen op gezond gewicht te laten blijven, algemene dagelijkse handelingen langer uit te kunnen blijven voeren en heeft een positief effect op de zorgkosten in Nederland.

 

Het begrip van gezond en voldoende bewegen kan worden toegelicht aan de hand van de Schijf van Drie:

1. Recreatief bewegen: 30 minuten matig intensieve activiteiten uitvoeren op ten minste vijf dagen in de week.  Nederland Gezond Bewegen Norm. 

2. Conditie Training: op minimaal drie dagen per week 20 minuten op hoge intensiteit trainen.  Fitnorm.

3. Sporttraining: Minimaal twee dagen in de week aan ten minste 8 tot 10 spierkrachtoefeningen doen. Spiernorm. 

 

In de praktijk kunnen hier veel dagelijkse activiteiten gelijk aan staan. Een sprintje trekken naar de trein, naar school fietsen of juist bezig zijn met klussen. De norm is een richtlijn waar iedereen aan zou moeten voldoen. Helaas gebeurd dit nog niet bij iedereen. Veel mensen zijn in het dagelijks leven niet op de juiste intensiteit actief. Mede door technologische ontwikkelingen, werkdruk, beschikbare tijd en andere leefstijl factoren wordt er niet gesport. Professioneel begeleid sporten biedt de uitkomst voor vele. De trainers van de club zijn op de hoogte van deze normen en weten deze richtlijnen te implementeren in hun trainingen. 

 

 

 

Share on Facebook
Please reload

Volg ons
Please reload

Zoeken op tags
Please reload

Archief
  • Facebook Basic Square